Players,
플레이어 여러분
Today on the dev blog we look at what we have updated in this week’s upcoming patch. Before we get to that I want to again talk about server performance!
오늘 저희의 개발노트에서 이번 주에 진행될 패치를 찾으실 수 있습니다. 이를 확인하기 전에, 저희는 여러분들께 서버 성능에 대하여 말씀드릴 것이 있습니다.
We are now in the process of profiling our servers to find the choke points and track down what we need to improve in order to optimize them over the coming month. This takes time, but we will push updates to the servers once we have fixes for issues we find.
저희는 현재 다음 달 전체에 걸쳐 서버를 최적화 하기 위한 핵심 포인트와 향상할 부분을 찾기 위하여 서버를 조사하는 과정에 있습니다. 그러나 저희는 문제를 찾아내는 대로 바로 업데이트에 반영할 예정입니다.
We will do our first leaderboard and stats wipe tomorrow (Wednesday May 31st) at 5PM KST/1AM PDT/8AM UTC. This will reset all player ranking and stats data. Your previous stats are saved and will be viewable in-game.
저희는 첫 리더보드 갱신을 내일(5월 31일 수요일) 오후 5시에 진행할 예정입니다. 이는 모든 플레이어들의 랭킹과 통계 데이터를 리셋할 것입니다. 기존의 통계는 저장되어 게임 내에서 확인하실 수 있습니다.
The leaderboard tracking will remain offline for 24 hours and will return on June 1st at 4PM KST/12AM PDT/7AM UTC. All data for matches played during this time will NOT be saved.
리더보드에 대한 정보 업데이트는 24시간 동안 중지될 예정이며, 6월 1일 오후 4시에 다시 시작될 예정입니다. 이 시간 동안 플레이한 기록은 "저장되지 않을 "것입니다.
Now onto what we have changed and fixed in our weekly update. Please remember that our weekly updates are for pushing bug fixes and small performance updates, and should not be compared to our monthly patches.
이제 주간 업데이트 변경 사항으로 넘어가겠습니다. 주간 업데이트는 버그 수정과 소정의 성능 업데이트가 진행되는 것임을 꼭 기억해주시고, 그러니 월간 패치와 비교하지 말아주시기 바랍니다.
We will first roll this patch out to the test server tomorrow, Wednesday. No ETA for when this will happen yet, so stay tuned to our Twitter for updates!
저희는 내일 수요일에 테스트 서버에 패치를 적용할 것입니다. 정확한 시간은 알려드릴 수 없습니다. 그러니 저희의 트위터를 주목해주세요.
This patch will be deployed to the main servers on Thursday, June 1st, 5PM KST/1AM PDT/8AM UTC and is expected to take approx. 1 hour to complete.
이 패치는 6월 1일 목요일 오후 5시에 메인 서버에 적용될 예정이며, 1시간 정도의 적용 소요 시간이 발생됩니다.
Client Performance
게임 성능
- Improved performance by reducing effects played excessively during vehicle crashes
- 차량이 충돌할 때 과도하게 발생하던 효과를 줄여 성능을 개선하였습니다.
Server Performance
서버 성능
- Improved performance on the server in relation to vehicles
- 차량과 관계된 부분에서 서버의 성능을 개선하였습니다.
Bug Fixes
버그 수정
- Fixed a crash related to unequipping an item
- 아이템을 장비해제하는 것과 관련된 튕김현상을 수정하였습니다.
- Fixed a crash related to when vehicles crashed
- 차량이 충돌할 때와 관련된 튕김현상을 수정하였습니다.
- Fixed a bug that caused a player to die without entering the REVIVE state when being shot by a shotgun or a full-auto weapon in DUO or SQUAD modes
- 듀오와 스쿼드 모드에서 산탄총이나 연사무기에 의해 체력이 고갈되었을 때 기절 상태로 들어가지 않고 바로 사망으로 처리되던 버그를 수정하였습니다.
- Fixed a bug that caused other players' voice chat to be heard at high volume on the airplane
- 비행기에 있을 때 다른 플레이어들의 인게임 보이스가 크게 들리던 버그를 수정하였습니다.
- Fixed a bug that caused breath gauge to be shown incorrectly in certain situations
- 일부 상황에서 산소 게이지가 올바르게 보여지지 않던 버그를 수정하였습니다.
- Partially fixed a bug that caused a player to “die from falling” after getting stuck in buildings or vehicles
- 건물이나 차량에 끼었을 때 "추락하여 사망"하던 버그를 일부 수정하였습니다.
- Fixed a bug that caused sound to stutter when many players are swimming
- 많은 플레이어가 수영 중일 때 사운드가 버벅대던 버그를 수정하였습니다.
- Fixed a bug that caused translucent crosshair to be shown on VSS scope
- VSS 정조준 시 크로스헤어가 반투명하게 보이던 버그를 수정하였습니다.
- Fixed a bug that caused a player to go back into the REVIVE state when two players start the revive action and one cancels
- 2명이 부활을 시도하다가 한 명이 취소하였을 때 기절상태로 다시 돌아가던 버그를 수정하였습니다.
P.S
*오역 지적 쌍수 들고 환영
*스크랩 시 출처만 표기