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● 데바데 패치노트 -2019-06-13- 스크림 변경점

Broadcaster 살구__
2019-06-14 14:48:05 3898 3 4

살구 팬 카페의 Twilight 님의 글입니다. 감사합니다!


https://forum.deadbydaylight.com/endiscussion/68260


People of the Fog,

It has been just over a week since Ghost Face debuted on the Player Test Build (PTB). Since then, we have been closely monitoring his performance and reading through your feedback. Upon further consideration, we determined that it would be best to address the state of Ghost Face before the official release.

Shortly after reaching the PTB, we noticed many people were experiencing issues while playing Ghost Face. Survivors were able to detect the Killer too easily, making it difficult to take advantage of his power. With your feedback, we have identified several issues and listed some of the changes we have made in order to address them below.

AUDIO

  • The global audio cue when activating Night Shroud has been removed
  • The range of Ghost Face’s audio has been reduced to 8m from 16m when Night Shroud is active

The audio cue would put Survivors on high alert and cause them to keep an eye out for Ghost Face. With this removed, Ghost Face will have the element of surprise on his side. Additionally, the rest of Ghost Face’s audio has been reduced in range to make it more difficult to hear him approaching.

DETECTION

  • Reduced the detection zone: It is now more focused more tightly on the center of the screen
  • Added a buffer before the reveal phase to prevent Survivors from spinning their camera to reveal Ghost Face
  • Increased detection time to 1.5 seconds from 1 second
  • Increased the amount of the Killer that needs to be visible in order to begin revealing
  • The detection zone while crouched has been tweaked and is now closer to the top of his head, making him harder to detect while crouched
  • The off-screen detection indicator is now visible for the entire duration of the reveal phase
  • Ghost Face will now receive a short Killer Instinct effect on the Survivor that revealed them
  • Night Shroud will now hide the red stain at all times rather than only while crouched
  • Increased crouch speed to 3.6m/s from 3.45m/s
  • Fixed an issue that allowed Survivors to reveal Ghost Face before Night Shroud was active

Survivors were previously able to quickly detect Ghost Face by rapidly moving their camera. With these changes, they will now need to look more directly at the Killer for a longer time. The buffer ensures that a Survivor needs to continuously look at Ghost Face to start revealing them. Additionally, the Killer is now able to tell where they are being seen from before being revealed, giving them a short window to get to cover. If a Survivor does manage to reveal Ghost Face, their location will be revealed by a Killer Instinct effect.

STALKING

  • Stalk progress no longer regresses over time and is instead reset when the Survivor is marked, hit, or downed
  • Increased the duration of the exposed effect to 45 seconds from 20 seconds

Currently, it can be very difficult to fully stalk a Survivor and even more difficult to follow up and get a hit within the short window where the Survivor is exposed. Between these tweaks and the changes made to detection, it should now be much easier to stalk Survivors and more forgiving if a Survivor spots you before you are able to mark them.



Thank you to everyone who took the time to leave constructive feedback after trying Ghost Face in the PTB. This updated version of Ghost Face will be available to test this Thursday, June 13th, in the Player Test Build. We hope these changes have addressed some of your concerns, and we are eager to see what you think of the new and improved Ghost Face.

Full patch notes will be posted tomorrow when the PTB update launches.

The Dead by Daylight team

Post edited by Peanits on June 13


고스트 페이스가 플레이어 테스트 빌드(PTB)에 올라온지 일주일이 지났습니다.

그 이후로, 우리는 고스트 페이스의 성과를 면밀히 관찰하고 당신의 피드백을 통해 확인하고 있습니다.

추가 검토 끝에 공식 서버 출시에 앞서 고스트 페이스의 상태를 밝히는 것이 최선이라고 판단했습니다.

PTB에 출시한 직후, 우리는 많은 사람들이 고스트 페이스와 게임을 하면서 문제를 겪고 있다는 것을 깨달았습니다.


 생존자들은 살인자를 너무 쉽게 탐지 할 수 있어서 그의 힘을 이용하기가 어려웠기에 여러분들의 피드백으로,

우리는 몇몇 문제를 확인했고 그것들을 해결하기 위해 우리가 변경한 몇 가지를 아래에 적습니다.


AUDIO (음향)


밤의 장막 활성화 시 글로벌 오디오 신호 제거

고스트 페이스의 오디오 범위는 밤의 장막 활성화 시 16M 에서 8M로 축소되었습니다.


- 그 오디오 신호는 생존자들을 매우 경계하게 만들 것이고 그들이 고스트 페이스에 대해 감시하게 만들 것이다.

이것을 제거하면 고스트 페이스는 그의 편에서 깜짝 놀랄 요소를 갖게 될 것이다.

게다가 고스트 페이스의 나머지 오디오는 그가 다가오는 소리를 더 듣기 어렵게 하기 위해 범위가 축소되었다.


DETECTION


감지 범위감소 : 이제는 화면 중앙에 더욱 촘촘하게 초점을 맞춤.

- 생존자가 고스트페이스를 발견하여 노출 단계 전에 약간의 버퍼를 추가하여 생존자가 카메라 회전으로 고스트페이스 능력 캔슬하는 행위 완화하였습니다.


탐지 시간을 1초에서 1.5초로 단축


노출하기 위해 눈에 보여야 하는 살인자의 면적 증가


웅크리고 있는 동안 감지 구역이 조정됩니다.


이제 화면 밖 감지 표시기가 전체 노출 단계 동안 표시됩니다.


고스트 페이스는 이제 그들을 폭로한 생존자에게 짧은 kILLER Institute (?) 효과를 부여할 것입니다.


밤의 장막이 발동하기 전에 생존자들이 고스트 페이스를 드러낼 수 있도록 한 문제를 일부 수정합니다.


- 생존자들은 이전에 카메라를 빠르게 움직여 고스트 페이스의 모습을 빠르게 감지 할 수 있었습니다.


이 변화로, 생존자들은 이제 더 오랜 시간 동안 살인범을 좀 더 직접적으로 볼 필요가 있게 될 것이며 

이는 생존자가 고스트 페이스에 대해 지속적으로 살펴봐야 할 수 있게 할 것입니다.


 게다가, 살인자는 공개되기 전에 그들이 어디에 보이는지 알 수 있게 되었고, 그들을 덮을 수 있는 짧은 창을 갖게 되었다.

만약 생존자가 고스트 페이스를 드러낼 수 있다면, 그들의 위치는 킬러 본능 효과에 의해 밝혀질 것입니다.


(능력 사용중 생존자가 살인범을 발견할 시 발견한 생존자의 위치가 노출된다인것 같은데 추가 해석 필요합니다.)


STALKING (스토킹)


스토킹 능력은 더 이상 시간이 지남에 따라 감소하지 않으며, 대신 생존자가 표시하거나, 타격 또는 Downed 될 때 재 설정됩니다.


노출 효과 지속 시간을 20초에서 45초로 증가합니다.


현재 생존자를 완전히 스토킹하는 것은 매우 어려울 수 있으며, 생존자가 노출되어 있는 짧은 창문 안에서 후속 조치를 취하고 공격하는 것은 더욱 어려울 수 있습니다.


이러한 수정과 감지 변경 사이에 생존자를 스토킹하는 것이 훨씬 쉬워질 것이며, 만약 생존자가 고스트페이스가 스토킹 마크를 표시하기 전에 발견한다면 좀 더 이해할 수 있을 것 입니다.


(스토킹 능력이 생존자가 화면을 훑는것으로 캔슬되는게 쉽게 되지 않을 것이고 만약 캔슬 되어도 이해할만한 수준이 된다는 의미 같습니다.)


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PTB에서 Ghost Face를 사용해 보고 나서 시간을 내어 건설적인 피드백을 남긴 모든 분들께 감사드립니다.


이 업데이트된 Ghost Face 버전은 6월 13일 목요일 플레이어 테스트 빌드에서 테스트 할 수 있습니다.


우리는 이러한 변화들이 당신의 걱정거리들 중 일부를 해결해주기를 바라며, 우리는 당신이 새롭고 개선된 Ghost Face에 대해 어떻게 생각하는지 알고 싶습니다.


PTB 업데이트가 시작되는 내일 전체 패치 노트가 게시될 것입니다.


데드바이데이라이트 팀


태그 지정 : Dev Community Manager PTB 발표 패치







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 이번 스크림 패치에 대한 살구의 의견 : 


테스트 서버에서의 스크림은 메인 능력 사용이 너무 어렵고 보상이 적어서

스크림이 조만간 상향 될 것이라고 예상했고 예상대로 다방면으로 대폭 상향을 먹은 것 같습니다.


눈여겨 봐야 할 변경점을 살펴보자면


1. 밤의 장막 활성화 시 글로벌 오디오 신호 제거

   고스트 페이스의 오디오 범위는 밤의 장막 활성화 시 16M 에서 8M로 축소


스크림의 메인 능력 사용에 가장 큰 장애물이었던 사운드가 개선되었습니다.

심장소리를 없애는 능력 사용시 맵 전체에 경고음을 주는 것이나 

심장소리를 없애고 스크림이 다가와도 16M 이내에 접근하면 경고음이 울리는 것 때문에 

원활한 능력 사용이 불가능했지만 이번 사운드 패치로 인해 훨씬 더 능력 사용이 쉬워졌습니다.


 2.  감지 범위감소 : 이제는 화면 중앙에 더욱 촘촘하게 초점을 맞춤.

     탐지 시간을 1초에서 1.5초로 단축

     노출하기 위해 눈에 보여야 하는 살인자의 면적 증가


살짝이라도 화면을 돌리다가 노출이 되면 능력이 해제되었던 이전과는 달리

이번 패치로 더 정확히 스크림을 발견해야 스크림의 능력을 막을 수 있게 되었습니다.

또한 스크림의 노출 면적이 적으면 발견이 되지 않음과 스크림의 앉았을 때의 면적이 줄어들었기 때문에

조용히 숨어들어서 얼굴만 빼꼼하는건 도망치는게 아니면 관음을 막을 수 없게 되었을 것이고

이는 스크림이 훨씬 더 잘 다룰수록 강한 보상을 얻는 톱구처럼 좋은 살인마가 될 수 있는 초석이 마련된 것 같습니다.


-  마무리 평가 -


스크림은 심음을 없앨 수 있는 능력과 조건부 한방을 모두 가진 식구 상위 호환의 강한 능력을 가진 살인마라고 생각합니다.

다만 테스트서버 초기 출시 당시에 조건부 한방이 너무 사용하기가 어려워 저평가를 받았지만

상기된 내용 이외에도 여러가지 추가 상향으로 인해 이제 충분히 중간 이상의 능력을 보여줄 것이라고 생각됩니다.


다만 관음이라는 능력 자체가 야생동물을 노리는 사냥꾼처럼  감각이 있어야하고 맵을 잘 사용해야하므로

사용 난이도가 꽤 있을 것으로 예상되고 덫구와 비슷하게 보라랭크까지는 쉽게 먹힐 듯 하나

최상위권 빨간랭크 생존자들을 상대로 대등하게 싸울 수 있을지는 지켜봐야 할 것 같습니다.

빨랭 생존마 자식들은 고양이퍽이 내재되어 있는게 아닐까 할 정도로 센스가 좋으니까요



복사가 안되어 수작업으로 타이핑했는데도 손목이 아프네요

번역해주신 Twilight님 감사합니다!

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