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ㆍ게시판 2.6.0 업데이트 내역 번역본

생존자취급자f7063
2019-03-07 16:44:02 902 3 2

중요한것만 번역해서 올려놨어


Killer perk changes:


Barbecue and Chili: Auras are revealed from 40 meters for all tiers of the perk instead of 52/46/40 meters.

Distressing: All tiers award 100% bonus bloodpoints.

Fire Up: Each tier grants a stackable 2/2.5/3% action speed bonus.

Hex: Devour Hope: The perk grants 3/4/5% speed boost with 2 tokens, Exposed status applied at 3 tokens, and Kills are available at 5 tokens.

Hex: Ruin: All tiers affect all Survivors and apply a penalty of 3/4/5% regression on a good skill checks.

Hex: Thrill of the Hunt: All tiers grant 10% bonus Hunting bloodpoints per remaining totem. Cleansing speeds are the same.

Monitor and Abuse: The FOV values are 3/5/10 instead of slightly/ moderately/ considerably increased. Also simplified the Terror Radius value so that each tier modifies the Terror Radius by the same value, 8 meters instead of 6/7/8.

Spies From The Shadows: Added a 5 second cooldown when the perk triggers. 

Thanatophobia: Tier values are incremented at a rate of 4/5/6% up to a maximum of 16/20/24%..


바칠 - 모든 밥풀에서 40미터로 고정됩니다.

디스트레싱 - 모든 밥풀에서 100퍼센트 보너스 블포 획득합니다.

격분 - 각 스택마다 2/ 2.5 / 3 중첩가능(?) 행동속도 보너스를 받습니다.

호프 - 이제 2토큰부터 3/ 4/ 5 % 이동속도 보너스 3토큰부터 약점노출(한방) 5토큰부터 즉처가능입니다.

루인 - 모든 밥풀에서 이제 기존과 달리 모든 생존자에게 파멸 스킬체크에서 3 / 4 / 5% 발전기 진행도 패널티를 줍니다.

전율 - 모든 밥풀에서 남은 토템당 10퍼센트 보너스 사냥 블포를 주며, 토템정화속도는 모두 동일합니다.

모니터 - FOV 값이 숫자로 3/ 5/ 10 조정이지만 모든 밥풀에서 공포범위가 8미터로 고정됩니다.

까마귀퍽 - 발동시 필요한 쿨타임이 5초로 추가됩니다.

타나토포비아 - 기존 4/5/6퍼 속도 감소에서 최대 16/ 20/ 24 퍼로 행동속도 감소입니다.


Emblem changes:

?Chaser Scoring: The proximity penalty has been increased. The longer a Killer stays within a close proximity (16m) to a hooked Survivor, the more points they will lose in the Chaser emblem.

?Devout Scoring: The scoring thresholds have been modified. 3 kills now also result in a Silver emblem, whereas 4 kills results in Gold. To earn an Iridescent Devout emblem, you need to perform 10 or more hook events and sacrifice all 4 Survivors.

?Gatekeeper Scoring: The scoring formula has been adjusted completely. Killers earn incremental points based on how few generators have been completed, each minute for the first nine minutes of the match - regardless of how long the match takes. The longer the gens are not completed, the more points they are worth. At the end of the match, the Killer also gains bonus points based on how few generators have been completed. Note: If the match is over before nine minutes is up, they receive points for the remaining minutes (up to nine) based on how few generators had been completed at the end of the match.


Gameplay:

?The intensity of the Terror Radius is now scaled based on the vertical distance (in addition to the horizontal distance).

?Survivors entering lockers now have the Blindness Status Effect applied to them. 

?Added a new scoring event for perk-based stun events (Decisive Strike/Head On) worth 500 bloodpoints. This is referred to as Killer Stun in game.

?Reduced the time before a player can heal a player who has recently moved, this should allow for players to start healing a recently canceled heal quicker than before.


추격점수 : 근접패널티가 향상됩니다. 살인마가 16m 근접거리 이내에 있는 시간이 길어질수록 추격 점수 패널티를 받습니다

아마 캠핑을 견제하려는 것 같습니다.

희생점수 : 3킬시 실버벨 올킬시 골든벨 이었는데 무지개벨이라고 10갈고리 + 올킬이면 받는것같습니다.

게이트키퍼점수: 살인마가 경기를 시작하고 처음 9분동안 1분마다 완료된느 발전기 수에 따라 추가점수를 받습니다. 경기 종료시 발전기 수리 갯수에 따라 보너스 포인트 획득을 하고, 9분안에 게임 종료시 발전기 수리 갯수에 따라 나머지시간(최대 9분 분단위로 적용)의 점수를 얻습니다.

공포: 공포범위는 수평거리와 수직거리에 따라서도 조정됩니다.

캐비넷: 캐비넷의 생존자는 실명상태효과가 적용됩니다.

결정적인 일격 과 신규 헤드온(파로마)퍽은 살인마 스턴이라고 신규 점수를 얻게됩니다.


Survivor perk changes: 


Decisive Strike: After being unhooked by another player or yourself, Decisive Strike becomes active for 60 seconds. If you are grabbed by the Killer while the perk is active, succeeding a skill check to cause an automatic escape and stun the Killer for 3 seconds. Succeeding or failing the skill check will disable the perk for the rest of the trial. Succeeding the skill check (and thus stunning the Killer) will result in you becoming the Obsession. Click here for more information.

Empathy: Empathy now works within a range of 64m/96m/128m for tiers 1/2/3 respectively.

Lithe: Removed the chase condition. Lithe now only triggers on rushed vaults.

Kindred: All Survivor's auras are shown at all tiers. If the Killer is within a 8/12/16 meter range of the hooked Survivor, the Killer's aura is revealed to all other Survivors.

Pharmacy: All tiers have a reduced audible distance of 8 meters.

Wake Up: All tiers reveal auras at 128 meters.


결정적인 일격 : 기본 알려진 바와 같이 플레이어가 갈고리에서 구출되고 60초동안 이내에 활성화된 상태의 살인마가 잡게 되면 스킬 체크가 발생하고 성공 후 탈출가능합니다. 킬러를 기존과 달리 3초동안만 기절시킵니다. 스킬체크 실패시 나머지 시간동안 다른 퍽을 쓸수 없는듯 싶습니다. 킬러 기절(칼찌 성공시) 집착상태가 됩니다.


공감: 기존범위 32/64/무제한에서 범위 64/96/128로 조정됩니다.


약제학 : 상자를 열때 소리가 8m로 감소합니다.


펭프린트 : 추격조건에서만 발동되는 조건을 없앴습니다.


정신차려 : 문 개방시 오라 보이는 것을 모든 레벨에서 128m로 조정했습니다.


킨드레드 : 이제 모든 밥풀에서 모든 팀원들이 보이며, 갈고리에 걸린 생존자 근처 8/ 12/ 16m 까지 살인마 오라를 보여줍니다.



Map changes:

?Procedural system changes:

?Added a new line of sight check for totem spawn points within 32m from a survivor spawn point.

?Added a minimum distance of 48m between chest objects.

?Increased the minimum number of pallets to 8 (global). 

?Distances between spawnable objects(generators, hooks, pallets etc) are now scaled based on a vertical factor(in addition to the baseline horizontal distance).

?Minimum distance between pallets was reduced for the Shelter Woods map.

?Some gameplay object placement changes in the Foundry.

?Some gameplay object placement changes on the Water Tower landmark tile. 

?Added door frames in The Game map.

?Added new tiles to the Red Forest maps



맵 변경

 - 시스템변경

생존자 스폰지점 32m 이내 토템 스폰 시야각이 새롭게 생깁니다.

상자사이에 최소 48m 거리를 추가했답니다.

판자 최소수를 8개로 늘렸답니다.

생성가능 개체(발전기 갈고리 판자 등)의 거리는 이제 수평 기준외에도 수직 기준으로 확장된다네요(이를테면 기디언?)

그늘진 숲에서의 판자 최소 거리가 줄어듭니다.


Ranking changes:


Pipping Thresholds: We have made some changes to the Emblem system that will affect the difficulty in which players rank up and subsequently maintain their rank. The rank groups (colors) now come with their own pipping requirements. The thresholds increase through each rank group up to the red ranks making it more difficult to pip / double pip, and easier to lose a pip. See below:


Rank 17-20 (BEIGE): 0-8 points = 0 pips; 9-13 points = +1 pip; 14-16 points = +2 pips.

Rank 13-16 (YELLOW): 0-5 points = -1 pip; 6-9 points = 0 pips; 10-13 points = +1 pip; 14-16 points = +2 pips.

Rank 9-12 (GREEN): 0-6 points = -1 pip; 7-10 points = 0 pips; 11-14 points = +1 pip; 15-16 points = +2 pips.

Rank 5-8 (PURPLE): 0-7 points = -1 pip; 8-11 points = 0 pips; 12-14 points = +1 pip; 15-16 points = +2 pips.

Rank 1-4 (RED): 0-8 points = -1 pip; 9-12 points = 0 pips; 13-15 points = +1 pip; 16 points = +2 pips.


랭킹시스템 변경 : 포인트제로 할려는 지는 잘 모르겟는데요.

아마 비교해보시면 알겠지만 빨랭기준 포인트가 밥풀 얻는데 포인트가 더 많은걸 보면 가기 더 힘들어진 것을 알 수 있겠죠.


버그 수정 문제 중 제가 눈에 띄는 것만 보고 번역기 돌렸습니다.

Audio & Localization:


Fixed an issue that caused the Halloween® music to play too loud during the camera intro when loading into Lampkin Lane.

Fixed an issue that caused the Huntress to have the charging hatchet audio cue when reloading hatchets in a locker.

Fixed an issue that caused the chase music to change while under the effects of the Clown's gas bottles. 

Fixed an issue that caused the node purchasing audio to loop if swapping characters while purchasing a node in the Bloodweb.

Fixed the rain audio while inside in the Red Forest maps.

Major localization and translation improvements. Among these improvements included fixing the proper Spanish translations for the Leader, Technician and Distortion perk descriptions, that were erroneously displaying the Lunar Event objective text, then reverted to out of date texts in patch 2.5.3.

Killer related:


Fixed an issue that caused Play With Your Food tokens to be consumed when throwing a gas bottle.

Fixed an issue that caused the Clown's bottle to disappear at the end of his Reload animation.

Fixed an issue that caused the Doctor not to see the illusionary pallet auras when using the "Order" add-ons.

Fixed an issue that caused the Hag's Phantasms not to have a terror radius when the traps were triggered.

Fixed an issue that caused the Huntress' animation to stutter when throwing a hatchet.

Fixed an issue that caused the Huntress' hatchet cancel animation to be almost instant.

Fixed an issue that caused the Legion to snap into position when vaulting a pallet.

Fixed an issue that caused the Nightmare's leg to be misaligned during the pallet break and generator damage animations.

Fixed an issue that caused the Shape's Vanity Mirror and Scratched Mirror add-ons to grant the incorrect amount of points on the first 2 hits. The points are now 300 per attack, and with the bonuses are 450 & 600 respectively.

Fixed an issue that caused the Trapper's Honing Stone debuff icon to remain active in the HUD if rescued from a trap by another Survivor.

Fixed an issue that caused the Trapper's Logwood Dye and Tar Bottle add-ons not to darken traps from Survivor point of view.


버그 고침


램킨레인에 로딩후 카메라(맵?) 소개할때 할로윈 음악 너무 크게되는 문제 수정

헌트리스가 캐비넷에서 도끼충전때 오디오 문제 수정

클라운 능력 가스병의 영향으로 추격음악 변경문제 수정

블러드웹에서 연결하면서 캐릭터를 바꿀 경우 오디오 반복문제 수정

붉은 숲 맵에서 실내에 있을 경우에 비내리는 소리 수정


판자:

넘을때 가끔씩 안넘어지는(제자리에있던) 문제 수정


너스:

페일로즈호 맵의 페리보트 블링크 문제 수정


클라운 : 

재충전 끝나고 가스병이 사라지는 문제 수정

가스병 던질때 거미토큰(?) 문제 수정


닥터:

능력 사용시 환영판자 오라 못 보는 문제 수정


해그:

해그의 덫 함정 발동시 공포 반경 갖지 않는 문제 수정


헌트리스:

도끼던질때 멈칫하는 문제 수정

오토헤이븐 내의 도끼 던져도 뚫려서 맞던 자동차 수정


몽구:

발전기 판자 부술 떄 다리가 이상하던 문제 수정


셰이프(식구):

거울기능이 처음 2번히트에 이상한 정도의 점수 부여 문제 수정

포인트 공격당 300점 보너스 450 & 600점


덫구:

짜장덫 할 때 생존자 관점에서 어둡게 안보이게하는 문제 수정

배드햄 유치원 맵 곰 덫이 2층 건물 안팎에서 바닥아래로 가라앉는 문제 수정


런구:

판자 넘었을때 군단이 가끔씩 안넘어지던(그자리에 있던) 문제 수정




오르몬드 색적 선명하게 변경

오르몬드 내 투명한 벽이나 눈덩이 나무 사이로 통과 안되던 문제 수정

게임맵 계단의 투명 충돌 문제 수정

램킨레인 집 지하실의 혈액 흔적이 특정 각도에서 사라지는 문제 수정

배드햄 유치원 맵 유치원 내 아오지 생성 안될시 잘못된 갈고리 생성 문제 수정

램킨 레인 맵 집중 하나에서 특정한 창문으로 뛰어넘을수 없던 문제 수정


퍽 버그

격렬한 중얼거림 마지막 발전기 수리후 모든 생존자 오라 표시 안하던 문제 수정 5/7/10초

블러드 워든이 출구 게이트 밖에서 생존자 오라 표시하는 문제 수정

차분한영혼에도 까마귀가 알람주던 문제 수정

결정적인 일격 스킬 검사 후에도 스킬검사진행이 회귀하는 문제 수정(?)



PTB - KNOWN ISSUES

Bear traps sink into the ground in multiple areas of the Temple of Purgation map.

Cannot spectate when starting the Kill Your Friends lobby as a spectator.

Dark Devotion has multiple issues with various Obsession perks/add-ons.

Infectious Fright's description is out of date in all non-English languages. When activated, Survivors within the Killers terror radius will have their aura revealed to the Killer, not their location.

Missing audio on the Spirit's husk when Phase Walking.

Occasionally The Plague and The Clown will lose all animation from a Survivors point of view.

Stepping in a bear trap can cause the audio to play repeatedly.

Survivors play 2 different animations when being puked on right before an action.

The Plague can infect the exit switch by vomiting on the exit doors

The Plague is awarded the Contagious score event when vomiting on repaired generators and unpowered exit gates

The Plague's power has no audio when more than 10 meters away, and is mostly drowned out by the terror radius when less than 10 meters away.


덫구:

신맵에서 곰덫이 바닥으로 가라앉음

곰덫 밟는것은 오디오 반복 재생이 될수 있습니다.


스피릿:

Missing audio on the Spirit's husk when Phase Walking. 해석좀요


신규살인마와 클라운은 생존자 관점에서 모든 움직임을 놓칠 수 있습니다.

생존자는 구토전 2가지 다른 행동을 보입니다.

신규살인마는 출구스위치도 감염시킬수 있습니다.

또한 수리완료된 발전기 및 전원이 차단된 출구에서 구토할경우 전염성 점수를 받습니다.



출처 : https://forum.deadbydaylight.com/en/discussion/50204/2-6-0-chapter-11-player-test-build

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