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all perks at battle brothers 퍽

장철이93adf
2019-02-09 23:19:34 619 0 0

Added perks

Ballistics: +1 chance to hit ranged attack for every tile between you and the enemy (55% at 5 tiles would become 60% with perk and so on)
탄도학 : 적과 내 캐릭터의 사이의 모든 타일에서 원거리 공격이 맞을 확률 +1 ( 5개 타일의 거리에서는 55퍼센트가 퍽으로 인해 60퍼센트가 될 것이다 [오역일 수 있음])
Battering Ram: Immunity to stun
공성퇴 : 기절면역
Battle Flow: Same as more perks mod
Bloody Harvest: Same as more perks mod
Boondock Blade: +10 to Melee Skill, Ranged Skill, and Melee and Ranged Defense in hiding place such as high grass (not working, commented out)
해석안됨 : 높은 풀밭 등 숨어있는 곳에 있을 시 근접명중, 원거리명중, 근방, 원방 + 10 (작동안함)
Close Combat Archer: +50 % damage with ranged attacks at 2 tiles or less distance to enemy
근접전투궁수(?) : 2타일이나 더 가깝게 있을 시 +50퍼센트 데미지 추가
Debilitate: Ability for 3 AP and 30 fatigue, your next attack cripples the enemy, reducing their damage by 50 % if hit.
3AP, 30피로도 소모, 당신의 다음 공격은 상대를 불구로 만들고, 상대의 공격력을 50퍼센트 낮춥니다. (맞을시)
Devastating Strikes: Same as more perks mod
Double Strike: After landing a hit, the next strike does 20 % more damage
이중타격 : 공격을 성공한 뒤, 다음 공격은 20퍼센트 더 많은 피해를 줍니다.
Feint: If an attack misses, it costs 20 % less fatigue
페인트 : 공격이 실패할시, 20퍼센트 적은 피로도를 소모하게 됩니다.
Full Force: Same as more perks mod
Inspire: Inspire skill grant allies more AP
격려 : 격려 스킬은 동료들이 더 많은 AP를 갖게합니다.
Inspiring Presence: Same as more perks mod
Ironside: Same as more perks mod (not working, commented out)
Last Stand: +1 % melee and ranged defense for every 1% of HP missing
최후의 수단 : 체력 1퍼센트를 잃을 때마다 근방, 원방 1퍼센트씩 증가.
Lookout: Same as more perks mod
Perfect Focus: Skill that makes AP cost half and fatigue costs double

완벽한 집중(?) : 스킬사용에 필요한 AP를 반절로, 피로도를 2배 사용 가능.
Rebound: +5 fatigue recovery

리바운드 : 피로 회복 + 5 ( 이게 매 턴마다 회복인 듯 합니다)
Return Favor: Skill that makes you have 50 % chance to stun enemies that miss you

은혜갚기 : 당신을 향한 공격이 실패할 경우 50퍼센트 확률로 적이 스턴을 먹음.

Slaughterer: Same as more perks mod
Sprint: Skill that lets you run straight line instantly

달리기 : 당신을 직선방향으로 즉시 달리게 만듬. (일직선 돌격같음)
Stalwart: Immunity to being knocked back or pulled

건장함: 넉백이나 끌려감에 면역
Steadfast: Getting hit no longer costs fatigue

변함없음 : 공격을 맞는것에 더이상 피로도를 소모하지 않음.
Sundering Strikes: +20 % armor damage

찢어발기기 : 방어구 공격 20퍼센트 추가
Vengeance: After getting hit, + 20 % damage on next attack
복수 : 공격을 맞은 후 다음 공격은 20퍼센트만큼 피해를 더 줌.


No code in scripts/config/skills/perks/perk_perkname.nut, but it's there:
Crusher: +50 % to split shield damage 

크러셔 :  방패찢기 데미지 50퍼센트 추가
Deflect: Shield damage reduced by 50 %, minimum of 1

방향바꾸기 ( 방패핸들링을 말하는듯함) : 방패에 받는 데미지를 반절 줄여주고 최소 1을 받게 됩니다.
Shield Bash: Knock back skill now deals damage
방패밀치기 : 넉백이 데미지를 주게 됩니다. ( 이거 재밌어보임 ㅋㅋ)
Only entry in scripts/config/strings.nut
Artful Dodger: Ignore ZOC

교묘히 발뺌하는 사람을 말하는데, 교묘한 기피자 등으로 번역가능 : ZOC 무시
Between the Eyes: +10% head hit chance

미간 : 머리 맞출 확률 10퍼증가
Bruiser: +10 % more effective vs armor

브루저 : 아머 데미지 10퍼추가
Evade: 33% chance to only take 33% dmg from ratk

회피 : 33퍼센트로 원거리 공격의 33퍼센트만큼의 데미지를 받는다.
First Aid:  Bandage skill perk

응급처치 : 붕대효과와 같음.
First Move:  Act First trait perk

선수(先手) :  성질급한 트레잇과 동일
Furor: Use up all fatigue in a single turn, no ap restrictions

격앙: 한턴에 ap소모없이 모든 피로도를 사용함. (이게 뭔소린지 정확히 잘 모르겠음. 한턴에 ap소모없이 모든 공격을 최대 피로도까지 가능 하단건지..;)
TrophyHunter: +1 hp permanently for every kill

전리품사냥꾼: 1킬당 영구적으로 체력 1 증가.
Zweihander: -20 % fatigue cost with 2 handed weapons
쯔바이핸더 : 양손무기를 사용하는 것에 -20퍼센트 피로도 감소

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