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데바데 뉴스&꿀팁 [Information] Update news_(29-Jan-2020)

빈비니
2020-01-29 00:48:40 107 2 3

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(used google translate text)

특징 및 내용


기능-아카이브에 요약 페이지가 추가되었습니다. 이 페이지에서 사용자는 이전 Tomes로 돌아가서 과제를 완료 할 수 있습니다. 이전 Tome에서 도전 과제를 완료해도 사용자에게 균열 파편이 제공되지 않습니다.

기능-아카이브에서 Tome II에 대한 새로운 균열과 도전을 추가했습니다.

기능-탈리 화면 채팅 표시 / 숨기기는 매 경기마다 지속됩니다. 이 기능은 각 채팅 유형 (파티, 온라인 및 탈리)에 추가되었으며 각 채팅에 대해 독립적입니다. (스팀 및 GRDK 만 해당)

기능-파티, 로비 및 집계 채팅에 대한 지원이 추가되었습니다. 채팅은 Steam 사용자와 상호 호환됩니다. (GRDK 만 해당)

기능-GRDK 사용자 간의 파티, 로비 및 집계 채팅에 대한 상호 호환성 지원이 추가되었습니다. (증기 만)

기능-게임 내 카메라 반전 키 바인딩과 컨트롤 메뉴에서 제거되었습니다. 이 옵션은 설정 메뉴에서 계속 사용할 수 있습니다.

내용-트리트먼트 시어터 맵을 업데이트했습니다 (아래의 밸런스 섹션에서 세부 사항 참조).

콘텐츠-Twitch Challenges 기능이 제거되었습니다.

내용-네덜란드어 및 스웨덴어 지원이 제거되었습니다. (스팀 / PS4 만 해당)

내용-저주 레거시 테마 로비를 비활성화했습니다.



균형



게이트 키퍼 엠블럼 : 남아있는 모든 발전기의 평평한 점수 값으로, 이제 모든 발전기는 일치하는 기간에 관계없이 동일한 양 (분당 1 포인트)의 가치가 있습니다. 또한 경기가 끝날 때 개봉하지 않은 채 두 게이트에 대해 추가 점수를 추가했습니다.

Hex : 파멸 재 설계 : 모든 발전기는 Hex : Ruin의 영향을받습니다. 발전기가 작동하지 않으면 정상 회귀 율 100 / 150 / 200 %로 회귀됩니다. Hex 효과는 관련 Hex 토템이 서있는 한 지속됩니다.

Oni : Demon Strike의 회전 속도 제한이 제거되었습니다. 데몬 스트라이크 동안 회전 각도에 하드 캡을 구현했습니다.



의사 변경


메뉴 유휴 애니메이션 대신 닥터의 게임 내 유휴 애니메이션을 재생하도록 환상의 닥터 애니메이션을 업데이트했습니다.

치료 모드 및 정적 필드 VFX가 제거되었습니다. 의사는 더 이상 충격 요법을 사용하거나 규칙적인 공격을하기 위해 자세를 바꿀 필요가 없습니다.

닥터 별 체이스 음악을 추가했습니다.

새로운 특수 능력 인 정적 폭발을 2 차 전력으로 추가했습니다 (자세한 내용은 아래 참조).

충격 요법의 재사용 대기 시간을 1.5 초로 설정하십시오. 즉, 의사가 주 무기로 타격을가하거나 충격 요법 또는 정적 폭발을 사용하려면 1.5 초가 소요됩니다.

충격 요법의 기본 범위가 10 % 증가했습니다.

범위 증가 애드온은 더 이상 충격 요법의 너비를 늘리지 않으며 길이 만 증가시킵니다. 자세한 내용은 아래의 애드온 변경 사항을 참조하십시오.

속도를 3.08m / s로 동일하게 유지하려면 충전 이동 속도를 70 % 정상에서 67 % 정상으로 줄입니다.

광기는 테러 반지름 외부에있는 동안 회귀하고 내부에 회귀하지 않습니다.

"주문"-클래스 I 추가 기능 : 정적 폭발로 인한 광기를 약간 증가시킵니다.

"주문"-클래스 II 추가 기능 : 정적 폭발로 인한 광기를 약간 증가시킵니다.

"주문"-Carter 's Notes 부가 기능 : 정적 폭발로 인한 광기를 상당히 증가시킵니다.

"Calm"-클래스 I 애드온 : 정적 폭발이 준비되는 동안 테러 반경이 약간 증가합니다. 정적 폭발이 재사용 대기 시간에있는 동안 공포의 반경이 약간 감소합니다.

"Calm"-Class II 애드온 : 정적 폭발이 준비되어있는 동안 테러 반경이 약간 증가합니다. 정적 폭발이 재사용 대기 시간에있는 동안 공포의 반경이 약간 감소합니다.

"Calm"-Carter 's Notes 애드온 : 정적 폭발이 준비되는 동안 테러 반경이 상당히 증가합니다. 정적 폭발이 재사용 대기 시간에있는 동안 공포의 반경이 상당히 감소합니다.

Moldy Electrode 애드온 : 충격 치료의 충전 시간과 공격 범위가 약간 증가합니다.

Polished Electrode add-on : 충격 치료의 충전 시간과 공격 범위가 약간 증가합니다.

높은 자극 추가 기능 : 충격 치료의 충전 시간과 공격 범위가 상당히 증가합니다.

인터뷰 테이프 추가 기능 : 희귀 성이 희귀에서 희귀로 변경되었습니다.

"Obedience"-Carter 's Notes 부가 기능 : 희귀 성이 매우 희귀에서 희귀로 변경되었습니다. 기술 점검은 광기가 2/3 인 생존자를 위해 시계 반대 방향으로 상당히 회전 할 수 있습니다.

스크랩 테이프 : 이름이 무지개 빛깔의 여왕으로 변경되었습니다. 희귀 성이 희귀에서 매우 희귀로 변경되었습니다. 충격 요법 또는 정적 폭발로 명중 된 생존자는 느린 정적 충전을 얻습니다. 정적 전하를 가진 생존자가 다른 생존자에서 4 미터 이내에있는 경우, 생존자는 충격 요법 및 정적 폭발과 동일한 효과로 충격을받습니다.

무지개 빛깔의 왕 추가 기능 : 충격 요법과 정적 폭발로 인해 생존자는 무작위로 광기 고통을받습니다.

충격 요법 점수 이벤트의 이름을 Pacified로 변경했습니다.

정적 폭발로 생존자를 때리는 것에 대한 점수 이벤트가 추가되었습니다 (고유-300 블러드 포인트).



정적 폭발


Static Blast는 Doctor의 새로운 기술입니다. 치료 모드와 모드 간 전환 기능을 제거했습니다. 의사는 항상 자신의 주 무기로 타격을 가하고 충격 치료 (현재 1.5 초의 재사용 대기 시간을 가짐)를 사용하고 정적 폭발을 사용할 수 있습니다. 정적 폭발은 활성화하는 데 2 초가 걸리고 60 초의 재사용 대기 시간이 있습니다. 효과 :


의사

닥터의 정적 폭발은 테러 반경 내의 모든 생존자가 50의 광기 포인트를 얻습니다.

정적 폭발이 생존자에게 영향을 미치는 경우 의사는 웃을 것입니다.

영향을받는 생존자들은 비명을지를 것입니다. 광기 수준이 높아지면 위치를 알려줍니다.

테러 반경 외부의 생존자는 능력이 충전되고 발사 될 때 방향 중립 오디오 신호를 듣습니다.

테러 반경 내부의 생존자들은 그 능력의 충전과 발사에 대한 방향을 드러내는 오디오 신호를 듣습니다.

생존자를 때리는 득점 이벤트.



스냅 아웃 조정



스킬 체크가 없으면 진행 표시 줄이 1/4이 아닌 1/4로 되돌아갑니다.

기술 점검은 진행률 표시 줄의 모든 사분면에서 트리거됩니다.

Snap Out Of It 조치를 해제하면 재설정 대신 진행 상태가 유지됩니다.

Snapping Out Of It 생존자를 레벨 2 대신 광기 레벨 1로 보냅니다.





트리트먼트 극장지도 업데이트



맵의 시각적 모양과 느낌을 완전히 재 작업했습니다.

지도를 더 어둡게 만들었습니다.

레이아웃을 정사각형보다 직사각형으로 변경했습니다.

발전기를 생성하는 방 근처의 복도에 깜박 거리는 표시가 추가되었습니다.

토템이 더 좋았습니다.

각지도 타일을 고유하게 만들었습니다 (반복 된 타일 없음).

팔레트의 유통과 안전의 균형.

갈고리의 균형을 잡았습니다.

의사 사무실과 치료실의 볼트 생성 및 활성화 논리가 업데이트되었습니다.



UI 개선



Killer powers의 진행 표시 줄에 Killer의 power 아이콘이 표시됩니다.

아카이브에서 챌린지 노드를 수락 / 클레임 할 때 플랫폼 프롬프트가 추가되었습니다.

Tome의 레벨 아이콘 모양이 정사각형에서 다이아몬드로 변경되었습니다.

Tome을 마스터하면 레벨 탐색 메뉴가 황금색이됩니다.



버그 수정


킬러 관련



Oni에 Renjiro의 Bloody Glove 애드온이 장착되어있을 때 모든 생존자가 혈액 구를 보지 못하는 문제를 수정했습니다.

발전기를 손상 시키거나 팔레트를 파괴 할 때 오니의 카노 보가 사라 지던 문제를 수정했습니다.

망령과 혼령이 다시 등장하는 치명적인 속도의 파열을 일으키지 않던 문제를 수정했습니다.

나이트 메어가 드림 스네어를 배치 할 때 기절했을 때 배치 할 수 없었던 문제를 수정했습니다.

대부분의 맵에서 Trappers bear trap auras가 여러 자산에 의해 차단되는 문제가 수정되었습니다.

다른 함정에 가까운 곰 함정을 밟을 때 함정이 무한 루프에 빠지는 문제를 수정했습니다.

Trapper가 근접해있을 때 한 번에 여러 베어 트랩을 밟던 문제를 수정했습니다.

Iridescent Stone 애드온으로 설정할 때 Trapper가 자체 베어 트랩을 제대로 트리거하지 않는 문제가 수정되었습니다.

생존자가 함정에서 픽업되는 동안 생존자가 덫 사냥꾼의 곰 함정에서 다른 생존자를 풀 수있는 문제가 수정되었습니다.

Doctor 's Iridescent King 애드온이 5 번의 충격으로 5 번의 고통을 항상 가하지 않는 문제를 수정했습니다. 이 버그 수정과 더불어, 우리는 어떤 고통이 적용되었는지에 대한 피드백을 위해 스코어링 이벤트를 추가했습니다.

Doctor 's Shock Therapy가 손전등을 사용하여 생존자를 방해하지 않는 문제를 수정했습니다.

생존자를 운반하는 동안 기본 공격을 수행 할 때 생존자가 Hags 화면의 일부를 차단하던 문제를 수정했습니다.

The Hag, The Hillbilly 및 Demogorgon이 정화 된 토템 잔해와 상호 작용할 수있는 문제가 수정되었습니다.

생존자가 어깨에있을 때 공격 할 때 유령의 얼굴이 내부 자산을 보게되는 문제를 수정했습니다.

생존자가 어깨에있을 때 공격 할 때 군단이 사물함 내부를 보던 문제를 수정했습니다.

눈부신 상태에서 활성화되면 군단이 야성 광란의 첫 번째 적중에 기본 공격을 수행하던 문제를 수정했습니다.

생존 후 야만적 인 광포로 레기온이 생존자를 즉시 쓰러 뜨리는 문제를 수정했습니다.



특정지도



정화의 사원지도에서 나무 앞에있을 때 특정 상자 나 퍼즐 상자와 상호 작용할 수 없었던 문제를 수정했습니다.

Hawkins National Laboratory 맵의 특정 후크에서 희생 될 때 카메라가 벽을 통과하는 문제를 수정했습니다.

저택 건물 내부의 깃발 중 일부가 가족 거주지지도에서 한쪽에 텍스처가 누락되던 문제를 수정했습니다.

분노의 성소지도에서 성모 기지 주변 지역에서 간호사가 깜박 거리지 않던 문제를 수정했습니다.

분노의 성소지도에서 부처님 동상을 마주했을 때 퍼즐 상자의 특정 상자와 상호 작용할 수 없었던 문제가 수정되었습니다.

야마오카 부동산지도에서 간호사가 전망대 타일 안팎에서 깜박 거리지 않던 문제를 수정했습니다.

야마오카 에스테이트 맵에서 간호사가 신사 타일 안팎에서 깜박이는 문제를 수정했습니다.

Backwater Swamp 맵에서 간호사가 판잣집 타일을 깜박 거리지 못하는 문제가 수정되었습니다.

Backwater Swamp 맵의 소형 보트가 부정확 한 문제를 수정했습니다.


Coldwind Farm 맵에서 옥수수 꼭대기가 검은 색으로 나타나는 문제를 수정했습니다.

Torment Creek지도에서 곰 덫이 사일로 건물 주변의 여러 영역에서 땅에 가라 앉는 문제를 수정했습니다.

톰슨 하우스지도에서 농가 지하실 바로 앞의 난간이 부분적으로 충돌하지 않던 문제를 수정했습니다.

Blood Lodge지도의 롯지에서지면 이음새가 보이는 문제가 수정되었습니다.

Wrecker 's Yard 맵에서 플레이스 홀더 타일이 생성 될 수있는 문제를 수정했습니다.

예배당의 샹들리에가 캠벨 신부 예배당지도에 부착되지 않은 문제를 수정했습니다.

아버지 캠벨의 채플지도에서 플레이어가 바위 위로 올라갈 수있는 문제를 수정했습니다.

Disturbed Ward 맵의 나무가 망명 건물에 너무 가까이 스폰 될 때 킬러에게 틈이 생기지 않던 문제를 수정했습니다.

마운트 오몬드 리조트지도에서 플레이어가 대부분의 타일에서지면 위로 떠 다니는 문제를 수정했습니다.

마운트 오몬드 리조트지도의 워치 타워에 스폰 될 때 여러 킬러 소지품이 오프셋되거나 떠 다니는 문제를 수정했습니다.

마운트 오몬드 리조트지도의 언덕에서 여러 텍스처 문제가 발생하던 문제를 수정했습니다.

Badham Preschool지도의 2 층 건물에서 창문과 벽이 잘못 정렬되는 문제를 수정했습니다.

Badham Preschool 및 Lampkin Lane 맵에서 탑승 식 창문이 매우 어둡게 나타나는 문제를 수정했습니다.

Lampkin Lane 맵에서 한쪽의 펜스 창을 통해 아치를 통과 할 수없는 문제를 수정했습니다.

로그 파일에 히트 박스 충돌이 없어 발사체와 캐니 발 체인톱이 램킨 레인지도에서 충돌을 감지하지 못하는 문제를 수정했습니다.

Lampkin Lane 맵에서 2 층 건물의 최상층으로 발전기를 이동시켜 플레이어가 수리 대신 창문을 아치형으로 떨어 뜨 렸습니다.

Lampkin Lane 맵에서 잔디 질감이 어두워졌습니다.

기타 LOD 수정 및 개선



특전



킨 더드 퍽이 퍽 소유자가 활성화되어있는 동안 연결이 끊어졌을 때 활성화 상태를 유지하는 문제를 수정했습니다.

레인보우 맵은 이제 가슴을 보여주는 특전으로 밝혀지면 가슴을 추적합니다 (예 : 형사의 직감).

퍽 소유자가 활성화되어있는 동안 퍽 소유자의 연결이 끊어지면 킨 드레드 퍽이 퍽이 장착 된 다른 플레이어에 대해 계속 활성화되는 문제를 수정했습니다.

플레이어가 움직이지만 스프린트 (볼팅, 입장 / 나가는 사물함)와 같은 특정 상호 작용 중에 버튼을 눌렀을 때 스프린트 버스트가 트리거되는 문제를 수정했습니다.

훌륭한 기술 점검에 성공했을 때 생존자에게 16 진 : 사냥꾼 자장가를 알리지 않던 문제를 수정했습니다.

팔레트가 모든 수단 필요한 특권으로 재설정되는 동안 팔레트 위에 군단이 광란 보관소를 사용할 수 없었던 문제를 수정했습니다.





여러 가지 잡다한



공개 로비의 4 번째 생존자 슬롯이 채워지지 않던 문제를 수정했습니다.

엔드 게임 붕괴로 생존자를 죽인 경우 메 1의 경이로운 도전에 포함되지 않던 문제를 수정했습니다.

아카이브 챌린지 진행을 백엔드로 전송하기위한 재시도 메커니즘을 추가했습니다.

생존자가 특전이나 타격을 입을 때 영구적으로 가속 효과를 줄 수있는 문제를 잠재적으로 해결했습니다.

킬러가 손전등에 영구적으로 실명되는 문제를 잠재적으로 해결했습니다. 문제를 식별하는 데 도움이되는 추가 로깅이 추가되었습니다.

출구 게이트에서 전원을 켤 때 큰 소음 알림이 트리거되는 문제를 수정했습니다.

후크 해제 행동을 취소 할 때 플레이어가 후크 생존자와 벽 사이에 끼일 수있는 문제를 수정했습니다.

이동하지 않고 아이템을 집어 들고 떨어 뜨릴 때 생존자가 뒤로 물러가는 문제를 수정했습니다.

Mother Mercy 복장을 한 간호사 복장으로 경기에로드 할 때 킬러가 충돌 할 수있는 문제를 수정했습니다. DBDL-40845-문제 세부 사항을 볼 수 있도록 인증

질병을 치료할 때 남성 생존자 손이 헌신의 웅덩이 위에 떠 다니는 문제를 수정했습니다.

Killer Tutorial 시작시 베어 트랩이 닫히는 문제를 수정했습니다.

Killer Tutorial에서 투쟁 단계를 시작하면 Claudette AI가 움직이던 문제를 수정했습니다.

상점과 리프트에서 치마가 늘어나거나 뒤틀리는 문제를 수정했습니다.

기타 화장품 및 VFX 수정, 개선 및 최적화.



오디오 및 지역화



기타 오디오 조정 및 개선

기타 지역화 및 번역 개선.



UI 및 HUD



프리 트랙의 아이템에 대한 툴팁이 티어 진행 상황에서 겹치는 문제를 수정했습니다.

희생, 살해 또는 연결이 끊긴 생존자의 HUD에서 인물 상태에 깨진 상태 효과가 계속 표시되는 문제를 수정했습니다.

닥터의 광기 효과가 희생되거나 죽이거나 연결이 끊어진 생존자의 HUD에서 인물 사진에 계속 표시되는 문제를 수정했습니다.

보관함 위젯이 작동하지 않던 문제를 수정했습니다.

일치 항목을 확인한 후 돌아갈 때 아카이브 위젯이 탈리 화면에서 사라 지던 문제를 수정했습니다.

핍을 잃거나 얻었을 때 모든 플레이어의 탈리 화면에 플레이어 순위가 일치하지 않는 문제가 수정되었습니다.

탈리 화면을 떠날 때 투기 할 수 없어도 투기 버튼이 잠깐 나타나는 문제를 수정했습니다.

메드 킷 치료가 자비로운 상징에 포함되지 않던 문제를 수정했습니다.

커스텀 매치에서 2 명의 플레이어 만있을 때 관중이 생존자와 킬러 사이를 전환하지 못하던 문제를 수정했습니다.

커스텀 게임 로비에서 화면 오른쪽에있는 플레이어 이름을 선택할 때 작동하지 않는 문제가 수정되었습니다.

HUD에 Kill 프롬프트가 표시 될 때 Clown의 Reload 진행률 표시 줄이 잘못 작동하는 문제를 수정했습니다.

페이지 나 문자를 전환 할 때 특정 툴팁이 업데이트되지 않는 문제를 수정했습니다.

로비 타이머가 0 초에 도달 한 후 화면에로드 아웃이 나타나는 문제를 수정했습니다.

생존자로 매치를 검색 할 때 캐릭터 정보가 사라 지던 문제를 수정했습니다.

생존자로 플레이 로비에서 호스트가 아닌 플레이어가 일치하는 게임을 검색하는 동안 아카이브를 열 수있는 문제를 수정했습니다.

새로운 Bloodweb 레벨이 생성 될 때 노드와 상호 작용할 때 아이템 툴팁이 계속 표시되는 문제를 수정했습니다.

배너를 하나만 사용할 수있을 때 새 콘텐츠를 순환하려고 할 때마다 배너가 새로 고쳐지는 문제가 해결되었습니다.

버튼이 비활성화되었을 때 사용자 지정 게임 로비의 스위치 역할 툴팁이 표시되는 문제를 수정했습니다.

기타 UI 개선.

다른 플레이어와 동시에 초대를 수락 할 때 초대 실패 수락 메시지가 표시되던 문제를 수정했습니다.

훌륭한 기술 점검으로 Nerves of Steel 도전 과제에 포함되지 않던 문제를 수정했습니다.

매치 메이킹과 금지가 활성화 된 상태에서 메인 메뉴에 접근하려고 할 때 충돌이 발생할 수있는 문제를 수정했습니다.



3.5.0 PTB에서 수정 및 변경


균형



충격 요법의 폭발 지연이 잘못된 값 1.25 초가되는 문제를 수정했습니다. 올바른 값은 1 초입니다.

의사의 충격 요법 재사용 대기 시간이 3.0 초에서 1.5 초로 변경되었습니다.


의사의 체이스 음악을 업데이트했습니다.



버그 수정



The Doctor changes and Archives와 관련된 여러 충돌이 수정되었습니다.

Snap Out Of It 조치를 수행 한 후 큰 속삭임이 들리는 문제를 수정했습니다.

왜곡 특성이 토큰을 잃지 않는 문제를 수정했습니다.

Nemesis 특권이 40/50/60 초 대신 20 초 타이머를 잘못 표시하던 문제를 수정했습니다.

Hex : Ruin 특권이 역할을 생존자로 전환 한 경우 사용자 지정 게임 로비의 호스트에 적용되지 않는 문제가 수정되었습니다.

구부러진 생존자가 탈출 시도를 스팸으로 만들었을 때 생존자가 구부러진 생존자로 들어가는 문제를 수정했습니다.

중국 폭죽이나 겨울 파티 스타터에 의해 눈을 멀게 한 킬러가 치명적인 공격을 할 수 없었던 문제를 수정했습니다.

때때로 해 그의 함정 기운과 VFX가 올바르게 표시되지 않던 문제를 수정했습니다.

킬 동작을 취소 할 때 셰이프의 카메라가 기울어지는 문제를 수정했습니다.

닥터의 공포 반경 안에있는 사물함에 숨어있을 때 광기가 퇴보하는 문제를 수정했습니다.

정적 폭발의 재사용 대기 시간이 동시에 종료되면 의사의 충격 요법이 재생되지 않던 문제를 수정했습니다.

Doctors Shock Therapy 또는 Static Blast에 충격을 받았을 때 여성 생존자가 입을 벌린 비명 소리를 재생하지 않는 문제가 수정되었습니다.

망각 상태 효과로 고통받는 생존자들이 Doctors Static Blast의 영향을받지 않는 문제를 수정했습니다.

닥터의 무지개 빛깔의 여왕 추가 기능이 생존자가 사물함에있는 동안 정적 전하를 적용하는 문제를 수정했습니다.

Doctor 's Maple Knight 애드온이 인터뷰 테이프 애드온의 영향 영역을 나타내지 않는 문제를 수정했습니다.

Doctor 's Interview Tape 애드온의 빔 길이가 증가하는 애드온 범위에 영향을 미치지 않는 문제를 수정했습니다.

충격 요법 또는 정적 폭발을 사용할 때 의사가 피의 욕망을 잃지 않는 문제가 수정되었습니다.

닥터 암이 동작 완료 후 즉시 높이뛰기시 정적 폭발 또는 충격 요법 애니메이션을 재생하는 문제를 수정했습니다.

찾는 동안 충격 요법 또는 정적 폭발 작업을 수행 할 때 의사의 손이 늘어나는 문제를 수정했습니다.

찾는 동안 충격 치료 또는 정적 폭발 작업을 수행 할 때 일부 닥터 헤드 화장품이 카메라를 통해 클립되는 문제를 수정했습니다.

생존자가 희생 된 후 특정 화장품이 땅에 떨어지 던 문제를 수정했습니다.

경기 종료시 사용자가 핍을 잃지 않던 문제를 수정했습니다.

Archive Challenge wid의 원인이되었던 문제를 수정했습니다.

경기를 종료 할 때 아카이브 도전 위젯이 탈리 화면에 나타나지 않던 문제를 수정했습니다.

New Rift 팝업이 사용자를 현재 Tome으로 가져 오지 못하게하는 문제를 수정했습니다. 이전 Tome의 퀘스트가 선택되었습니다.

로딩 화면에서 플레이어의 연결이 끊어졌을 때 플레이어가 5 명 미만인 경기가 지속되는 문제를 수정했습니다.

트리트먼트 극장지도의 여러 금고 지점이 전염병의 약한 퍼지에 의해 오염되지 않던 문제를 수정했습니다.

Hawkins National Laboratory and Treatment Theatre지도의 지하 계단 오른쪽에서 보이지 않는 충돌이 발생하는 문제를 수정했습니다.

치료 극장지도에서 특정 토템을 청소할 때 생존자가 일시적으로 멈추는 문제를 수정했습니다.

처치 시어터 맵에서 킬러가 상자 뒤에서 생존자를 집어 들지 못하는 문제를 수정했습니다.

처치 시어터 맵에서 킬러가 두 상자의 생존자를 방해하지 않던 문제를 수정했습니다.

트리트먼트 시어터 맵에서 한 쪽에서 여러 발전기를 손상시킬 수없는 문제를 수정했습니다.

The The Legion이 Treatment Theatre 맵의 특정 팔레트 위에 열광적 인 보관소를 만들지 못하는 문제가 수정되었습니다.

트리트먼트 시어터 맵의 충격 실에서 스폰 될 때 지하실에서 스포트라이트가 보이는 문제를 수정했습니다.

닥터가 트리트먼트 시어터 맵의 욕실 벽을 통해 볼 수있는 문제를 수정했습니다.

처리 극장의 여러 자산이 발사체 충돌을 잘못 일으키는 문제를 수정했습니다.

트리트먼트 극장 맵의 출구 게이트 영역에서 외벽을 따라 보이지 않는 충돌이 발생하는 문제를 수정했습니다.

트리트먼트 극장지도에서 특정 티 타일의 두 병원 침대 사이에 지나칠 수없는 간격이 생기 던 문제를 수정했습니다.

치료 시어터 맵에서 후크 아우라가 후크에 완전히 표시되지 않는 문제가 수정되었습니다.

처리장 맵 및 참에서 기타 LOD 수정 및 개선

트리트먼트 극장 맵의 TV에서 고음질 TV 정적 SFX를 제거했습니다.

트리트먼트 극장 맵의 기타 최적화로 프레임 속도가 향상되었습니다.

Killer Tutorial의 첫 번째 부분에서지면을 떠난 경우 Meg AI가 죽는 문제를 수정했습니다.

로딩 화면에서 튜토리얼 레벨로의 입력 이동 문제를 해결했습니다.



3.5.1 핫픽스 별 변경 사항


밸런스-트리트먼트 극장지도 변경


PTB 피드백을 기반으로 다음과 같은 변경이 이루어 졌는데, 대형 사각형 방에서는 일부 창문 볼트가 너무 강해서 창문 루프의 강도를 줄이고 해당 룸에서 팔레트 루프의 강도를 증가시켜 보상했습니다.



타일 Rec_Bath_1P_01 : 창 루프 안전이 감소하고 팔레트 루프 안전이 80+로 증가했습니다.

타일 Rec_Bath_1P_02 : 창 루프 안전이 감소하고 팔레트 루프 안전이 82로 증가했습니다.

타일 Rec_Bed_2P_01 : 창 루프 안전이 감소하고 팔레트 루프 안전이 82로 증가했습니다.

타일 Rec_Wait_1P_01 : 창 루프 안전이 감소하고 팔레트 루프 안전이 80+로 증가했습니다.



버그 수정



움직임 외삽 시스템 (3.5.0 PTB 중 테스트)이 생존자 움직임에 약간의 영향을 미치 던 문제를 수정했습니다 (완전히 비활성화 되었음에도 불구하고).

알파인 스키 조끼 멕 코스메틱이 모든 플레이어에게 자동으로 부여되는 문제를 수정했습니다. 레 코닝의 균열에서 35 레벨에 도달하면 화장품이 지급됩니다.

Nea의 명성과 레거시 몸통이 팔에 미치는 영향이 없어 지던 문제를 수정했습니다.

역병 구토가 튀는 문제가 수정되었습니다.

갈고리와 발전기에서 불꽃 놀이 SFX를들을 수있는 거리와 강도를 조정했습니다.

Julie 또는 Suzie 바디 화장품을 이전에 선택한 경우 군단의 Fairview Varsity Jacket (Graffiti)에서 잘못된 오디오를 재생하던 문제를 수정했습니다.

The Doctors 변경 사항과 관련된 여러 충돌을 임시로 수정했습니다.

The Doctor 's Iridescent Queen 애드온 VFX가 생존자 앞에서 이동하는 문제를 부분적으로 수정했습니다. 회전시 VFX가 여전히 변위됩니다.

생존자들이 The Doctor 's "Order"-Cater 's Notes 부가 기능으로 생성 된 가상 팔레트를 보지 못하는 문제를 수정했습니다.

생존자에게 미친 기술 점검이있는 경우 결정적인 타격 특성이 의사에게 적용되지 않던 문제를 수정했습니다.

Snap Out Of It 기술 점검에 성공하여 추가 진행을 허용하던 문제를 수정했습니다.

함정으로 순간 이동할 때 헤이그의 붉은 얼룩이 밝기를 변경하는 문제를 수정했습니다.

The Nightmare 's Dream Snare 배치 애니메이션이 느려지는 문제를 수정했습니다.

트리트먼트 극장지도의 복도 중 하나에서 구부러진 생존자와 병원 침대 사이에 지나칠 수없는 간격이 생기는 문제를 수정했습니다.

트리트먼트 극장 맵에서 욕실의 특정 토템을 청소할 때 생존자가 일시적으로 멈추는 문제를 수정했습니다.

충격 2 층에서 발생하는 여러 충돌 문제를 수정했습니다.

처리장 맵의 충격 실 2 층에서 발생하는 여러 충돌 문제를 수정했습니다.

처리장 맵의 특정 후크에서 엔티티 VFX가 누락되던 문제를 수정했습니다.

Springwood 맵에서 도달 할 수없는 여러 토템과 픽업 지점이 생기 던 문제를 수정했습니다. 3.5.0 업데이트 직후, 이러한 불공정하고 악용적인 문제로 인해 맵이 로테이션에서 제거되었습니다. 3.5.1의이 버그 수정으로 맵이 다시 활성화되었습니다.

지하 단지지도에서 지하실을 빠져 나갈 때 지하실 계단의 오른쪽에서 보이지 않는 충돌이 발생하는 문제를 수정했습니다.

오퍼링 번 시퀀스 후 파티원이 손상된 로비를 잠시 보게되는 문제를 수정했습니다.

커스텀 게임 호스트가 로비로 돌아올 때 잘못된 채팅 메시지가 발생하는 문제를 수정했습니다.

플레이어가 요구 사항을 충족하지 않고 순위 업적을 자동으로 잠금 해제하는 문제가 해결되었습니다.

Steam이 오프라인 상태 인 경우 IIS에 도달하기 전에 충돌을 일으킬 수있는 문제를 수정했습니다.




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(Dead by daylight official news text)


FEATURES & CONTENT


  • Feature - Added a Compendium page in the Archives. This page allows users to go back to previous Tomes and complete challenges. Completing challenges from a previous Tome will not give the user Rift Fragments.
  • Feature - Added a new Rift and Challenges for Tome II in the Archives.
  • Feature - Showing/Hiding the tally screen chat is persistent after every match. This feature has been added to each type of chat (party, online and tally) and is independent for each chat. (Steam & GRDK ONLY)
  • Feature - Added support for the party, lobby and tally chat. The chat is cross compatible with Steam users. (GRDK ONLY)
  • Feature - Added cross compatibility support for the party, lobby and tally chat between GRDK users. (Steam ONLY)
  • Feature - Removed the invert camera in-game keybinding and from the Controls menu. This option is still available in the Settings menu.
  • Content - Updated the Treatment Theatre map (see details below in the BALANCE section).
  • Content - Removed Twitch Challenges feature.
  • Content - Removed Dutch & Swedish language support. (Steam / PS4 only)
  • Content - Disabled the Cursed Legacy thematic lobby.


BALANCE


  • Gatekeeper Emblem: Flattened score value of all remaining generators so now all generators are worth the same amount (1 point per minute) regardless of the duration that they remain in the match. Also added an additional score for both gate remaining unopened at the end of the match.
  • Hex: Ruin redesigned: All generators are affected by Hex: Ruin; if a generator is not being worked on, it regresses at 100/150/200% the normal regression rate. The Hex effect persists as long as the related Hex totem is standing.
  • The Oni: Removed turn speed limitation on Demon Strike. Implemented a hard cap on the turn angle during Demon Strike.


The Doctor changes


  • Updated the illusionary Doctor animation to play The Doctor's in-game idle animation instead of the menu idle animation.
  • Removed Treatment Mode and the Static Field VFX. The Doctor will no longer need to switch stances to use Shock Therapy, or to use a regular attack.
  • Added Doctor-specific chase music.
  • Added a new special ability, Static Blast, as the secondary power (see below for more information).
  • Set the cooldown of Shock Therapy to 1.5 seconds. This means it will take 1.5 seconds before The Doctor can hit with his primary weapon, use Shock Therapy or use Static Blast.
  • Increased the base range of Shock Therapy by 10%.
  • Range increasing add-ons no longer increase the width of the Shock Therapy, only the length. See the add-on changes below for more information.
  • Reduce charging move speed to 67% normal from 70% normal to keep the speed the same at 3.08 m/s.
  • Madness regresses while outside the Terror Radius, and does not regress while inside it.
  • "Order" - Class I add-on: Slightly increases the Madness inflicted by Static Blast.
  • "Order" - Class II add-on: Moderately increases the Madness inflicted by Static Blast.
  • "Order" - Carter's Notes add-on: Considerably increases the Madness inflicted by Static Blast.
  • "Calm" - Class I add-on: Slightly increases terror radius while Static Blast is ready. Slightly decreases terror radius while Static Blast is on cooldown.
  • "Calm" - Class II add-on: Moderately increases terror radius while Static Blast is ready. Moderately decreases terror radius while Static Blast is on cooldown.
  • "Calm" - Carter's Notes add-on: Considerably increases terror radius while Static Blast is ready. Considerably decreases terror radius while Static Blast is on cooldown.
  • Moldy Electrode add-on: Slightly increases charge time and attack range of Shock Therapy.
  • Polished Electrode add-on: Moderately increases charge time and attack range of Shock Therapy.
  • High-Stimulus add-on: Considerably increases charge time and attack range of Shock Therapy.
  • Interview Tape add-on: Rarity changed from Uncommon to Rare.
  • "Obedience" - Carter's Notes add-on: Rarity changed from Very Rare to Rare. Skill checks have a considerable chance to turn counter-clockwise for Survivors with Madness 2/3.
  • Scrapped Tape: Name changed to Iridescent Queen. Rarity changed from Uncommon to Ultra Rare. Survivors hit with Shock Therapy or Static Blast acquire a lingering Static Charge. If a Survivor with Static Charge is within 4 meters of another Survivor, the Survivor receives a shock with identical effects as the Shock Therapy and Static Blast.
  • Iridescent King add-on: Shock Therapy and Static Blast cause the Survivor to gain a random Madness affliction.
  • Renamed the Shock Therapy score event to Pacified.
  • Added a score event for hitting Survivors with Static Blast (Tranquilized - 300 Bloodpoints).


Static Blast

Static Blast is a new mechanic for The Doctor. We removed the Treatment Mode and the ability to switch between modes. The Doctor will always be able to hit with his primary weapon, use Shock Therapy (which now has a 1.5-second cooldown), and can use Static Blast. Static Blast takes 2 seconds to activate, and has a 60 second cooldown. Effects:



  • The Doctor's Static Blast causes all Survivors within his terror radius to gain 50 Madness points.
  • The Doctor will laugh if the Static Blast affects any Survivor.
  • Affected Survivors will scream; they give away their location if their Madness level increases.
  • Survivors outside the Terror Radius hear a direction-neutral audio cue when the ability is being charged and when it fires.
  • Survivors inside the Terror Radius hear direction-revealing audio cues for the charge and fire of the ability.
  • Scoring event for hitting Survivors.


Snap Out Of It adjustments


  • Missing a skill check will regress the progression bar by 1/4th instead of all the way.
  • Skill checks will trigger at every quadrant of the progress bar.
  • Releasing the Snap Out Of It action will keep the progress made instead of resetting.
  • Snapping Out Of It sends Survivors to Madness Level 1 instead of Level 2.



Treatment Theatre map update


  • Completely reworked the visual look and feel of the map.
  • Made the map darker.
  • Changed the layout to be more rectangular than square.
  • Added flickering signs in the hallways near rooms that spawn generators.
  • Hid totems better.
  • Made each map tile unique (no repeated tiles).
  • Balanced the distribution and safety of pallets.
  • Balanced the distribution of hooks.
  • Updated the logic of vault spawns and activations for the Doctor's Office and the Treatment Room.


UI Improvements


  • Progress bars for Killer powers will now show the Killer's power icon.
  • Added platform prompts when accepting / claiming a Challenge node in the Archives.
  • Changed the level icon shapes in the Tome from squares to diamonds.
  • The level navigation menu becomes golden when a Tome is mastered.


BUG FIXES

Killer related


  • Fixed an issue that caused not all Survivors to see blood orbs when The Oni had the Renjiro's Bloody Glove add-on equipped.
  • Fixed an issue that caused The Oni's Kanobo to disappear when damaging a generator or destroying a pallet.
  • Fixed an issue that caused The Wraith and The Spirit not to have their re-appearance lunge speed burst.
  • Fixed an issue that could cause The Nightmare to be unable to place Dream Snares if stunned while placing one.
  • Fixed an issue that caused The Trappers bear trap auras to be blocked by multiple assets in most maps.
  • Fixed an issue that caused The Trapper to get stuck in an infinite loop when stepping in a bear trap that was placed close to another trap.
  • Fixed an issue that caused The Trapper to step in multiple bear traps at once if they are in close proximity.
  • Fixed an issue that caused The Trapper not to properly trigger his own bear traps when set by the Iridescent Stone add-on.
  • Fixed an issue that caused Survivors to be able to untrap another Survivor from The Trapper's bear traps while the Survivor was being picked up out of the trap.
  • Fixed an issue that caused The Doctor's Iridescent King add-on not to always apply its 5 afflictions within 5 shocks. In addition to this bug fix, we also added scoring events for feedback on which afflictions were applied.
  • Fixed an issue that caused The Doctor's Shock Therapy not to interrupt Survivors using a flashlight.
  • Fixed an issue that caused Survivors to block a part of The Hags screen when performing a basic attack while carrying a Survivor.
  • Fixed an issue that allowed The Hag, The Hillbilly and The Demogorgon to interact with cleansed totem debris.
  • Fixed an issue that caused The Ghost Face to see inside assets when attacking while having a Survivor on their shoulder.
  • Fixed an issue that caused The Legion to see inside of lockers when attacking while having a Survivor on their shoulder.
  • Fixed an issue that caused The Legion to perform a basic attack on the first hit of Feral Frenzy if activated while being blinded.
  • Fixed an issue that caused The Legion to instantly down a Survivor with Feral Frenzy if blinded after activating it.


Map specific


  • Fixed an issue that made it impossible to interact with a specific chest or Jigsaw box when in front of a tree in the Temple of Purgation map.
  • Fixed an issue that caused the camera to clip through walls when being sacrificed on specific hooks in the Hawkins National Laboratory map.
  • Fixed an issue that caused some of the flags inside the manor building to have missing textures on one side in the Family Residence map.
  • Fixed an issue that made it impossible for The Nurse to blink in the area around the base of the shrine in the Sanctum of Wrath map.
  • Fixed an issue that made it impossible to interact with a specific chest of Jigsaw box when it spawned facing a Buddha statue in the Sanctum of Wrath map.
  • Fixed an issue that made it difficult for The Nurse to blink in or around the gazebo tile in the Yamaoka Estate maps.
  • Fixed an issue that made it difficult for The Nurse to blink in or around the shrine tile in the Yamaoka Estate maps.
  • Fixed an issue that made it impossible for The Nurse to blink around the shack tile in the Backwater Swamp maps.
  • Fixed an issue that caused the small boats in the Backwater Swamp maps to have incorrect textures.
  • Fixed an issue that caused some trees to have the wrong textures on their base in the Backwater Swamp maps.
  • Fixed an issue that caused the tops of the corn to appear black in the Coldwind Farm maps.
  • Fixed an issue that caused bear traps to sink into the ground on multiple areas around the silo building in the Torment Creek map.
  • Fixed an issue that caused the railing just in front of the basement in the farm house to partially lack collision in the Thompson House map.
  • Fixed an issue that caused a visible ground seam in the lodge of the Blood Lodge map.
  • Fixed an issue that could cause a placeholder tile to spawn in the Wrecker's Yard map.
  • Fixed an issue that caused the chandelier in the chapel to be floating unattached to anything in the Father Campbell's Chapel map.
  • Fixed an issue that allowed players to climb on top of a rock in the Father Campbell's Chapel map.
  • Fixed an issue that caused an impassable gap for Killers when a tree spawned too close to the asylum building in the Disturbed Ward map.
  • Fixed an issue that caused players to be floating above the ground on most tiles in the Mount Ormond Resort map.
  • Fixed an issue that caused multiple Killer belongings to be offset or floating when spawned on the watch tower in the Mount Ormond Resort map.
  • Fixed an issue that caused multiple texture issues on the hills in the Mount Ormond Resort map.
  • Fixed an issue that caused the windows and walls to be misaligned in the 2 story house in the Badham Preschool maps.
  • Fixed an issue that caused the boarded windows to appear very dark in the Badham Preschool and Lampkin Lane maps.
  • Fixed an issue that made it impossible to vault through a fence window on one side in the Lampkin Lane map.
  • Fixed an issue that caused a log pile to be lacking hitbox collision, allowing projectiles and The Cannibals chainsaw not to detect collision in the Lampkin Lane map.
  • Moved the generator on the top floor of a 2 story house in the Lampkin Lane map that caused players to undesirably vault the window instead of repair.
  • Darkened the grass texture in the Lampkin Lane map.
  • Misc LOD fixes and improvements.


Perks


  • Fixed an issue that caused the Kindred perk to stay active when the perk owner disconnected while it was active.
  • Rainbow maps will now track chests if revealed by a perk that shows chests (ie: Detective's Hunch).
  • Fixed an issue that caused the Kindred perk to stay active for another player with the perk equipped if the perk owner disconnected while it was active.
  • Fixed an issue that caused Sprint Burst to trigger when the button was pressed during specific interactions where the player moves but cannot sprint (vaulting, entering/exiting locker).
  • Fixed an issue that caused Survivors not to get notified of Hex: Huntress Lullaby when succeeding a great skill check.
  • Fixed an issue that made it impossible for The Legion to Frenzy vault over a pallet while it was being reset with the Any Means Necessary perk.



Miscellaneous


  • Fixed an issue that could cause the 4th Survivor slot in the public lobby not to fill.
  • Fixed an issue that caused Survivors killed by the End Game Collapse not to count towards the Reverent Challenge in Tome 1.
  • Added a retry mechanism for sending Archive Challenge progression to the backend.
  • Potentially fixed an issue that could cause Survivors to have a permanent Haste effect from perks or when getting hit.
  • Potentially fixed an issue that could caused Killers to get permanently blinded by the flashlight. Added addition logging to help identify the issue.
  • Fixed an issue that caused a loud noise notification to trigger on the exit gates when they were powered.
  • Fixed an issue that could cause players to become stuck between a hooked Survivor and a wall when canceling an unhook action.
  • Fixed an issue that caused Survivors to snap backwards when picking up and dropping an item without moving.
  • Fixed an issue that could cause the Killer to crash when loading into the match as The Nurse with the Mother Mercy outfit. DBDL-40845 - Authenticate to see issue details
  • Fixed an issue that caused male Survivors hands to be floating above the Pool of Devotion when cleansing their sickness.
  • Fixed an issue that caused the bear trap in the beginning of the Killer Tutorial to appear closed.
  • Fixed an issue that caused the Claudette AI to move around once she begins the struggle phase in the Killer Tutorial.
  • Fixed an issue that caused skirts to appear stretched and warped in the Store and in The Rift.
  • Misc cosmetic and VFX fixes, improvements and optimizations.


Audio & Localization


  • Misc audio adjustments and improvements.
  • Misc localization and translation improvements.


UI & HUD


  • Fixed an issue that caused tooltips for items in the free track to overlap on the Tier progress.
  • Fixed an issue that caused the Broken status effect to stay displayed on the portrait in the HUD of a Survivor that is sacrificed, killed or disconnected.
  • Fixed an issue that caused the Doctor's Madness effect to stay displayed on the portrait in the HUD of a Survivor that is sacrificed, killed or disconnected.
  • Fixed an issue that caused the Archives widget to disappear from the tally screen when returning to it after spectating the match.
  • Fixed an issue that caused players rank to display inconsistently in the tally screen across all players if pips were lost or gained.
  • Fixed an issue that caused the spectate button to appear briefly despite not being able to spectate when leaving the tally screen.
  • Fixed an issue that caused medkit heals not to count towards the Benevolent emblem.
  • Fixed an issue that prevented Spectators from switching between Survivor and Killer when there was only 2 players in a Custom match.
  • Fixed an issue that caused the player names on the right side of the screen in a Custom Game lobby to have no function when selecting one.
  • Fixed an issue that caused The Clown's Reload progress bar to behave incorrectly when the Kill prompt was present in the HUD.
  • Fixed an issue that caused certain tooltips not to update when switching pages or characters.
  • Fixed an issue that caused the Loadout to appear on screen after the lobby timer reached 0 seconds.
  • Fixed an issue that caused the Character Info to disappear when searching for a match as a Survivor.
  • Fixed an issue that allowed non-host players in a Play As Survivor lobby to open the Archives while searching for a match.
  • Fixed an issue that caused the item tooltip to stay displayed when interacting with a node as a new Bloodweb level generates.
  • Fixed an issue that caused the banner to refresh each time when attempting to cycle through the new content when only 1 banner was available.
  • Fixed an issue that caused the switch role tooltip in Custom Game lobbies to display when the button was disabled.
  • Misc UI improvements.
  • Fixed an issue that caused players to receive an Accept Invitation Failure message when accepting an invite at the same time as another player.
  • Fixed an issue that caused great skill checks not to count towards the Nerves of Steel achievement.
  • Fixed an issue that could cause a crash when attempting to reach the main menu while having an active matchmaking and ban.


Fixes & changes from 3.5.0 PTB

BALANCE


  • Fixed an issue that caused Shock Therapy's detonation delay to have an incorrect value of 1.25 seconds. The correct value is 1 second.
  • Changed the Doctor's Shock Therapy cooldown from 3.0 seconds to 1.5 seconds.

  • Updated the Doctor's chase music.


BUG FIXES


  • Fixed multiple crashes related to The Doctor changes and Archives.
  • Fixed an issue that caused loud whispering to be heard after performing the Snap Out Of It action.
  • Fixed an issue that caused the Distortion perk not to lose any tokens.
  • Fixed an issue that caused the Nemesis perk to incorrectly display a 20 second timer instead of 40/50/60 seconds.
  • Fixed an issue that caused the Hex: Ruin perk not to apply to the host of a Custom Game lobby if they switched roles to be a Survivor.
  • Fixed an issue that caused Survivors to be able to walk into hooked Survivors when the hooked Survivor spammed the Attempt to Escape action.
  • Fixed an issue that caused Killers to be unable to perform a lunge attack after being blinded by a Chinese Firecracker or a Winter Party Starter.
  • Fixed an issue that sometimes caused The Hag's trap aura and VFX not to appear correctly.
  • Fixed an issue that caused The Shape's camera to become slanted when canceling the Kill action.
  • Fixed an issue that caused Madness to regress while hiding in a locker while inside The Doctor's terror radius.
  • Fixed an issue that caused The Doctor's Shock Therapy not to play if Static Blasts cooldown ended at the same time.
  • Fixed an issue that caused female Survivors not to play an open mouth scream animation when shocked by The Doctors Shock Therapy or Static Blast.
  • Fixed an issue that caused Survivors afflicted by the Oblivious status effect not to be affected by The Doctors Static Blast.
  • Fixed an issue that caused The Doctor's Iridescent Queen add-on to apply Static Charge while the Survivor with it was in a locker.
  • Fixed an issue that caused The Doctor's Maple Knight add-on not to indicate the area of effect for the Interview Tape add-on.
  • Fixed an issue that caused the beam length from The Doctor's Interview Tape add-on not to affect the range increasing add-ons.
  • Fixed an issue that caused The Doctor not to lose Bloodlust when using Shock Therapy or Static Blast.
  • Fixed an issue that caused The Doctors arm to play the Static Blast or Shock Therapy animations when immediately vaulting after completing the action.
  • Fixed an issue that caused The Doctor's hand to stretch when performing the Shock Therapy or Static Blast actions while looking up.
  • Fixed an issue that caused some of The Doctor's head cosmetics to clip through the camera when performing the Shock Therapy or Static Blast actions while looking up.
  • Fixed an issue that caused certain cosmetic items to drop to the ground after a Survivor was sacrificed.
  • Fixed an issue that prevented users from losing pips when ending the match.
  • Fixed an issue that caused the Archive Challenge widget not to appear in the tally screen when quitting the match.
  • Fixed an issue that caused the New Rift pop-up not to bring the user to the current Tome is a quest from the previous Tome was selected.
  • Fixed an issue that caused matches with less than 5 players to persist if a player got disconnected during the loading screen.
  • Fixed an issue that caused multiple vault points in the Treatment Theatre map not to become contaminated by The Plague's Vile Purge.
  • Fixed an issue that caused an invisible collision on the right side of the basement stairs in the Hawkins National Laboratory and Treatment Theatre maps.
  • Fixed an issue that caused Survivors to get temporarily stuck when cleansing a specific totem in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that prevented Killers from picking up Survivors behind a chest in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that prevented Killers from interrupting Survivors on two chests in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that made it impossible to damage multiple generators from one side in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that made it impossible for The Legion to frenzy vault over a specific pallet in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that cause a spotlight to be visible in the basement when it spawned in the shock room in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that allowed The Doctor to see through the bathroom walls in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that caused multiple assets in the Treatment Theatre to have improper projectile collision.
  • Fixed an issue that caused invisible collision along the exterior walls at the exit gate areas in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that caused an impassable gap between two hospital beds on a specific Tee tile in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that caused hook auras not to fully display on the hooks in the Treatment Theatre map.
  • Misc LOD fixes and improvements in the Treatment Theatre map and Charms.
  • Removed the high pitched TV static SFX from the TVs in the Treatment Theatre map.
  • Misc optimizations in the Treatment Theatre map to improve frame rate.
  • Fixed an issue that caused the Meg AI to die if left of the ground in the first part of the Killer Tutorial.
  • Fixed an issue that allowed input movements on the loading screen into the Tutorial levels.


3.5.1 Hotfix Specific Changes

BALANCE - Treatment Theatre map changes

The following changes were done based on PTB feedback where it was found that some window vaults were too strong in the large rectangle rooms so we reduced the strength of those window loops and increased the strength of the pallet loops in those rooms to compensate:


  • Tile Rec_Bath_1P_01: Reduced window loop safety, increased pallet loop safety to 80+.
  • Tile Rec_Bath_1P_02: Reduced window loop safety, increased pallet loop safety to 82.
  • Tile Rec_Bed_2P_01: Reduced window loop safety, increased pallet loop safety to 82.
  • Tile Rec_Wait_1P_01: Reduced window loop safety, increased pallet loop safety to 80+.


BUG FIXES


  • Fixed an issue that caused the movement extrapolation system (tested during the 3.5.0 PTB) to have a slight effect on Survivors movement (although it was meant to be fully disabled).
  • Fixed an issue causing the Alpine Ski Vest Meg cosmetic to be automatically granted to all players. The cosmetic will now be granted after reaching level 35 in The Reckoning's Rift.
  • Fixed an issue that caused Nea's prestige and legacy torsos to be missing the effects on her arms.
  • Fixed an issue that caused The Plague's vomit splashes to be very loud.
  • Adjusted the distance and intensity at which players would hear the fireworks SFX from hooks and generators.
  • Fixed an issue that caused The Legion's Fairview Varsity Jacket (Graffiti) to play the wrong audio if a Julie or Suzie body cosmetic was previously selected.
  • Tentatively fixed multiple crashes relating to the Archives The Doctor changes.
  • Partially fixed an issue that caused The Doctor's Iridescent Queen add-on VFX to be displaced in front of the Survivor if they were moving. The VFX is still displaced when turning.
  • Fixed an issue that caused Survivors not to see illusionary pallets created by The Doctor's "Order" - Cater's Notes add-on.
  • Fixed an issue that caused the Decisive Strike perk not to work against The Doctor if the Survivor has an insane skill check.
  • Fixed an issue that caused succeeding a Snap Out Of It skill check to grant extra progress.
  • Fixed an issue that caused The Hag's red stain to change brightness when teleporting to a trap.
  • Fixed an issue that caused The Nightmare's Dream Snare placement animation to be slower.
  • Fixed an issue that caused an impassable gap between a hooked Survivor and a hospital bed in one of the hallways in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that caused Survivors to get temporarily stuck when cleansing a specific totem in a bathroom in the Treatment Theatre map.
  • Fixed multiple collision issues on the second floor of the Shock room in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that caused the Entity VFX to be missing on a specific hook in the Treatment Theatre map.
  • Fixed an issue that caused multiple unreachable totems and pick up spots in the Springwood maps. Shortly after the 3.5.0 update, the maps were removed from the rotation because of these unfair and exploiting issues. With this bug fix in 3.5.1, the maps have now been re-enabled.
  • Fixed an issue that caused an invisible collision on the right side of the basement stairs when exiting the basement in The Underground Complex map.
  • Fixed an issue that could cause party members to see a corrupted lobby briefly after the Offering burn sequence.
  • Fixed an issue that caused an incorrect chat message when the Custom Game host returns to lobby.
  • Fixed an issue that caused players to automatically unlock the ranking achievements without meeting the requirements.
  • Fixed an issue that could cause a crash before reaching the IIS if Steam was offline.


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