Why did I make this?
나는 이것을 왜 만들었는가?
this horrible hike up an impossible mountain
불가능한 산을 오르는 끔찍한 게임
I could have made something you would have liked
당신이 좋아할만한 것을 만들 수도 있을 것이었다.
a game that was empowering
힘을 주는 게임,
that would save your progress
당신의 진행 상황을 저장해주고
and inch you steadily forward
한발짝씩 꾸준히 앞으로 나아갈 수 있는 게임
since success is delicious
성공은 즐거운 것이니까
that would have been wise.
그렇게 하는 것이 현명했을 것이다.
instead I must confess: this isnt nice
하지만 나는 고백한다: 이것은 좋지 않다.
it tastes of bitterness. Its capricious,
이 게임은 쓴맛이 난다. 이 게임은 변덕스럽다.
it sets setbacks for the ambitious
이 게임은 야망있는 자들에게 걸림돌이 되고
its lacks lenience; its bracing, and inhumane,
관대함이 없고, 차갑고, 인간적이지 않다.
but not everyones the same.
그러나 모든 이들이 다 똑같지 않고,
I created this game for a certain kind of person
나는 특정 사람들에게
to hurt them.
상처를 주기 위해 이 게임을 만들었다.
그렇다네요
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